Folgen
Julia Zuber
Julia Zuber
Bestätigte E-Mail-Adresse bei jku.at - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Early place-value understanding as a precursor for later arithmetic performance—A longitudinal study on numerical development
K Moeller, S Pixner, J Zuber, L Kaufmann, HC Nuerk
Research in developmental disabilities 32 (5), 1837-1851, 2011
2592011
Schul-und Unterrichtsentwicklung durch Datenrückmeldung
H Altrichter, R Moosbrugger, J Zuber
Handbuch Neue Steuerung im Schulsystem, 235-277, 2016
2392016
On the language specificity of basic number processing: Transcoding in a language with inversion and its relation to working memory capacity
J Zuber, S Pixner, K Moeller, HC Nuerk
Journal of Experimental Child Psychology 102 (1), 60-77, 2009
1902009
Language effects on children’s nonverbal number line estimations
I Helmreich, J Zuber, S Pixner, L Kaufmann, HC Nuerk, K Moeller
Journal of Cross-Cultural Psychology 42 (4), 598-613, 2011
982011
One language, two number-word systems and many problems: numerical cognition in the Czech language
S Pixner, J Zuber, V Heřmanová, L Kaufmann, HC Nuerk, K Moeller
Research in Developmental Disabilities 32 (6), 2683-2689, 2011
832011
The role of teacher characteristics in an educational standards reform
J Zuber, H Altrichter
Educational Assessment, Evaluation and Accountability 30, 183-205, 2018
292018
Intransparent German number words complicate transcoding–a translingual comparison with Japanese
K Moeller, J Zuber, N Olsen, HC Nuerk, K Willmes
Frontiers in Psychology 6, 740, 2015
282015
Decomposed but parallel processing of two-digit numbers in 1st graders
S Pixner, K Moeller, J Zuber, HC Nuerk
The Open Psychology Journal 2 (1), 2009
272009
Challenge and hindrance stress among schoolteachers
B Stiglbauer, J Zuber
Psychology in the Schools 55 (6), 707-721, 2018
252018
Rezeption und Nutzung von Ergebnissen der Bildungsstandardüberprüfung in Mathematik auf der 8. Schulstufe unter Berücksichtigung der Rückmeldemoderation
C Rieß, J Zuber
BIFIE-Report 2, 2014, 2014
172014
Effekte von Schulentwicklungsmaßnahmen auf Schüler/innenleistungen im Fach Mathematik
D Kemethofer, J Zuber, C Helm, D Demski, C Rie
SWS-Rundschau 55 (1), 26-47, 2015
142015
Bildungsstandards zwischen Politik und schulischem Alltag
J Zuber, H Altrichter, M Heinrich
Springer VS, 2019
112019
Einstellungsbildung als Gelingensbedingung für die Umsetzung einer Bildungsstandardpolitik?
J Zuber
Bildungsstandards zwischen Politik und schulischem Alltag, 105-127, 2019
92019
Welche Rolle spielen Selbstwirksamkeit, Motivation und Einstellungen zu Diagnostik für die Nutzung datenbasierter Rückmeldungen
A Westphal, J Zuber, M Vock
Zeitschrift für Bildungsforschung 8 (3), 289-307, 2018
82018
Schule aus Sicht verschiedener Akteure
H Altrichter, J Zuber, C Helm
Empirische Forschung im Kontext Schule: Einführung in theoretische Aspekte …, 2017
82017
Ressourcen und Herausforderungen bei der Umsetzung von Schul-und Unterrichtsentwicklung
J Zuber, H Altrichter
Erziehung und Unterricht 170 (1-2), 34-53, 2020
52020
Making sense of evidence-based governance reforms: An exploratory analysis of teachers coping with the Austrian performance standard policy
H Altrichter, M Gamsjäger, C Plaimauer, E Prammer-Semmler, R Steiner, ...
Leadership and Policy in Schools 21 (3), 501-521, 2022
42022
On the relationship between regulatory focus and response bias in multiple-choice exams
B Stiglbauer, J Zuber
Educational Psychology 39 (2), 203-222, 2019
32019
Unterstützungssysteme und Governance des Schulwesens: Das Beispiel Bildungsstandards
H Altrichter, J Zuber
Unterstützungssysteme für Schulen, 83-104, 2021
22021
Veränderung elterlicher Partizipation im Schulsystem durch Bildungsstandards.
J Zuber, M Katstaller
Erziehung und Unterricht 7, 730-743, 2018
12018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20