Early place-value understanding as a precursor for later arithmetic performance—A longitudinal study on numerical development K Moeller, S Pixner, J Zuber, L Kaufmann, HC Nuerk Research in developmental disabilities 32 (5), 1837-1851, 2011 | 259 | 2011 |
Schul-und Unterrichtsentwicklung durch Datenrückmeldung H Altrichter, R Moosbrugger, J Zuber Handbuch Neue Steuerung im Schulsystem, 235-277, 2016 | 239 | 2016 |
On the language specificity of basic number processing: Transcoding in a language with inversion and its relation to working memory capacity J Zuber, S Pixner, K Moeller, HC Nuerk Journal of Experimental Child Psychology 102 (1), 60-77, 2009 | 190 | 2009 |
Language effects on children’s nonverbal number line estimations I Helmreich, J Zuber, S Pixner, L Kaufmann, HC Nuerk, K Moeller Journal of Cross-Cultural Psychology 42 (4), 598-613, 2011 | 98 | 2011 |
One language, two number-word systems and many problems: numerical cognition in the Czech language S Pixner, J Zuber, V Heřmanová, L Kaufmann, HC Nuerk, K Moeller Research in Developmental Disabilities 32 (6), 2683-2689, 2011 | 83 | 2011 |
The role of teacher characteristics in an educational standards reform J Zuber, H Altrichter Educational Assessment, Evaluation and Accountability 30, 183-205, 2018 | 29 | 2018 |
Intransparent German number words complicate transcoding–a translingual comparison with Japanese K Moeller, J Zuber, N Olsen, HC Nuerk, K Willmes Frontiers in Psychology 6, 740, 2015 | 28 | 2015 |
Decomposed but parallel processing of two-digit numbers in 1st graders S Pixner, K Moeller, J Zuber, HC Nuerk The Open Psychology Journal 2 (1), 2009 | 27 | 2009 |
Challenge and hindrance stress among schoolteachers B Stiglbauer, J Zuber Psychology in the Schools 55 (6), 707-721, 2018 | 25 | 2018 |
Rezeption und Nutzung von Ergebnissen der Bildungsstandardüberprüfung in Mathematik auf der 8. Schulstufe unter Berücksichtigung der Rückmeldemoderation C Rieß, J Zuber BIFIE-Report 2, 2014, 2014 | 17 | 2014 |
Effekte von Schulentwicklungsmaßnahmen auf Schüler/innenleistungen im Fach Mathematik D Kemethofer, J Zuber, C Helm, D Demski, C Rie SWS-Rundschau 55 (1), 26-47, 2015 | 14 | 2015 |
Bildungsstandards zwischen Politik und schulischem Alltag J Zuber, H Altrichter, M Heinrich Springer VS, 2019 | 11 | 2019 |
Einstellungsbildung als Gelingensbedingung für die Umsetzung einer Bildungsstandardpolitik? J Zuber Bildungsstandards zwischen Politik und schulischem Alltag, 105-127, 2019 | 9 | 2019 |
Welche Rolle spielen Selbstwirksamkeit, Motivation und Einstellungen zu Diagnostik für die Nutzung datenbasierter Rückmeldungen A Westphal, J Zuber, M Vock Zeitschrift für Bildungsforschung 8 (3), 289-307, 2018 | 8 | 2018 |
Schule aus Sicht verschiedener Akteure H Altrichter, J Zuber, C Helm Empirische Forschung im Kontext Schule: Einführung in theoretische Aspekte …, 2017 | 8 | 2017 |
Ressourcen und Herausforderungen bei der Umsetzung von Schul-und Unterrichtsentwicklung J Zuber, H Altrichter Erziehung und Unterricht 170 (1-2), 34-53, 2020 | 5 | 2020 |
Making sense of evidence-based governance reforms: An exploratory analysis of teachers coping with the Austrian performance standard policy H Altrichter, M Gamsjäger, C Plaimauer, E Prammer-Semmler, R Steiner, ... Leadership and Policy in Schools 21 (3), 501-521, 2022 | 4 | 2022 |
On the relationship between regulatory focus and response bias in multiple-choice exams B Stiglbauer, J Zuber Educational Psychology 39 (2), 203-222, 2019 | 3 | 2019 |
Unterstützungssysteme und Governance des Schulwesens: Das Beispiel Bildungsstandards H Altrichter, J Zuber Unterstützungssysteme für Schulen, 83-104, 2021 | 2 | 2021 |
Veränderung elterlicher Partizipation im Schulsystem durch Bildungsstandards. J Zuber, M Katstaller Erziehung und Unterricht 7, 730-743, 2018 | 1 | 2018 |