Folgen
Christian Andrä
Christian Andrä
University of Applied Sciences of Sport and Management Potsdam (FHSMP)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fhsmp.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Learning foreign language vocabulary with gestures and pictures enhances vocabulary memory for several months post-learning in eight-year-old school children
C Andrä, B Mathias, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein
Educational Psychology Review 32 (3), 815-850, 2020
1062020
The role of motor competences in predicting working memory maintenance and preparatory processing
S Ludyga, M Mücke, K Kamijo, C Andrä, U Pühse, M Gerber, C Herrmann
Child development 91 (3), 799-813, 2020
322020
Contingent negative variation and working memory maintenance in adolescents with low and high motor competencies
S Ludyga, C Herrmann, M Mücke, C Andrä, S Brand, U Pühse, M Gerber
Neural plasticity 2018, 2018
302018
Neurophysiological correlates of interference control and response inhibition processes in children and adolescents engaging in open-and closed-skill sports
S Ludyga, M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse
Journal of Sport and Health Science 11 (2), 224-233, 2022
282022
Hemodynamic response alteration as a function of task complexity and expertise—an fNIRS study in jugglers
D Carius, C Andrä, M Clauß, P Ragert, M Bunk, J Mehnert
Frontiers in Human Neuroscience 10, 126, 2016
282016
Moderate-to-vigorous physical activity, executive functions and prefrontal brain oxygenation in children: A functional near-infrared spectroscopy study
M Mücke, C Andrä, M Gerber, U Pühse, S Ludyga
Journal of sports sciences 36 (6), 630-636, 2018
212018
School children’s physical activity, motor competence, and corresponding self-perception: A longitudinal analysis of reciprocal relationships
J Sallen, C Andrä, S Ludyga, M Mücke, C Herrmann
Journal of Physical Activity and Health 17 (11), 1083-1090, 2020
142020
Twelve-and fourteen-year-old school children differentially benefit from sensorimotor-and multisensory-enriched vocabulary training
B Mathias, C Andrä, A Schwager, M Macedonia, K von Kriegstein
Educational Psychology Review 34 (3), 1739-1770, 2022
82022
Associations between physical activity, basic motor competencies and automatic evaluations of exercise
M Mücke, S Ludyga, C Andrä, M Gerber, C Herrmann
Journal of Sports Sciences 39 (16), 1903-1909, 2021
72021
Bewegtes Lernen: Handbuch für Forschung und Praxis
C Andrä, M Macedonia
Lehmanns media, 2020
72020
Kognitive Effekte regelmäßiger Bewegung im Schulalltag: Untersuchung bei Kindern im Projekt" Bewegte Schule" unter spezieller Beachtung der Gewebeoxygenierung gemessen mit …
C Andrä
Lehmanns Media, 2013
62013
Bewegtes Lernen
C Andrä
Pädagogik 2/2023, 2023
52023
Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der zerebralen und muskulären Sauerstoffversorgung mittels Nahinfrarotspektroskopie. Abstract
C Andrä
Kreativität–Innovation–Leistung. Wissenschaft bewegt SPORT bewegt …, 2011
42011
How can we learn foreign language vocabulary more easily?
B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ...
Everything You and Your Teachers Need to Know About the Learning Brain, 127, 2020
32020
Bewegtes Lernen in (weiterführenden) Schulen aus bewe-gungspädagogischer Perspektive
C Müller, R Schlöffel, R Petzold, C Andrä
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 58 (2017) Heft 1, 51, 2021
22021
Bewegung, Spiel und Sport im Krippen-und Kindergartenalter: Forschung aus der Praxis für die Praxis
K Adler, C Andrä
Universitätsverlag Chemnitz, 2021
22021
The Concept of Moving School and Its Practical Implementation in Bavarian Higher Secondary Schools
P Englert, C Andrä, Y Demetriou
Children 10 (8), 1395, 2023
12023
COMMENT APPRENDRE PLUS FACILEMENT LE VOCABULAIRE D’UNE LANGUE ÉTRANGÈRE?
B Mathias, C Andrä, KM Mayer, L Sureth, A Klingebiel, G Hartwigsen, ...
Tout ce que vous et vos enseignants devriez savoir sur le cerveau en …, 2023
12023
Untersuchungsmethodik in der Studie zu Auswirkungen der bewegten Schule–Messung der Sauerstoffversorgung des Gehirns mittels Nahinfrarotspektroskopie
C Andrä, C König, C Müller
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 51 (2010) Heft 1, 52, 2016
12016
Zerebrale Aktivität verstehen–Untersuchungen mittels Nahinfrarotspektroskopie in praxisnahen Settings
C Andrä
Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge: Jahrgang 56 (2015) Heft 1, 144, 2016
12016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20