Folgen
Taiga Brahm
Taiga Brahm
Professor for economic education
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-tuebingen.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The role of trust climate in virtual teams
T Brahm, F Kunze
Journal of Managerial Psychology 27 (6), 595-614, 2012
2342012
The role of trust climate in virtual teams
T Brahm, F Kunze
Journal of Managerial Psychology 27 (6), 595-614, 2012
2342012
Students’ transition into higher education from an international perspective
L Coertjens, T Brahm, C Trautwein, S Lindblom-Ylänne
Higher Education 73 (3), 357-369, 2017
1952017
The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School
T Brahm, T Jenert, D Wagner
Higher Education 73 (3), 459-478, 2017
862017
Students’ digital media self-efficacy and its importance for higher education institutions: development and validation of a survey instrument
M Pumptow, T Brahm
Technology, Knowledge and Learning 26 (3), 555-575, 2021
762021
Pädagogische Hochschulentwicklung als Motor für die Qualitätsentwicklung von Studium und Lehre
T Brahm, T Jenert, D Euler
Pädagogische Hochschulentwicklung: Von der Programmatik zur Implementierung …, 2016
602016
Wissenschafts-Praxis-Kooperation in designbasierter Forschung: Im Spannungsfeld zwischen wissenschaftlicher Gültigkeit und praktischer Relevanz
T Brahm, T Jenert
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik-Beihefte (ZBW-B), 45-62, 2014
512014
" Ne (x) t generation learning": E-Assessment und E-Portfolio: halten sie, was sie versprechen? Themenreihe II zur Workshop-Serie
T Brahm
SCIL, Swiss Centre for Innovations in Learning,[c/o] Universität St. Gallen, 2007
47*2007
Service learning in social entrepreneurship education: Why students want to become social entrepreneurs and how to address their motives
S Mueller, T Brahm, H Neck
Journal of Enterprising Culture 23 (03), 357-380, 2015
442015
" Blended Professionals" als Akteure einer institutionsweiten Hochschulentwicklung
T Jenert, T Brahm
Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 2010
422010
Pädagogische Hochschulentwicklung: Von der Programmatik zur Implementierung
T Brahm, T Jenert, D Euler
Springer-Verlag, 2015
412015
Hochschulentwicklung als Gestaltung von Lehr-und Lernkultur
T Brahm, T Jenert, C Meier
Eine institutionsweite Herangehensweise an lehrbezogene Veränderungsprojekte …, 2010
342010
Editorial: Enculturation and development of beginning students
T Jenert, L Postareff, T Brahm, S Lindblom-Ylänne
Enculturation and development of beginning students, 9, 2015
30*2015
Nicht für alle gleich: subjektive Wahrnehmungen des Übergangs Schule-Hochschule
T Brahm, T Jenert, D Wagner
Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 2014
302014
How do they find their place? A typology of students' enculturation during the first year at a business school
T Jenert, T Brahm, L Gommers, P Kühner
Learning, culture and social interaction 12, 87-99, 2017
282017
On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire
T Brahm, T Jenert
Learning and Individual Differences 43, 233-242, 2015
242015
Transition from school to VET in German-speaking Switzerland
T Brahm, D Euler, D Steingruber
Journal of Vocational Education & Training 66 (1), 89-104, 2014
242014
Does gender matter for the use of learning opportunities? Potential explanation for the gender gap in financial literacy
M Rudeloff, T Brahm, M Pumptow
Citizenship, Social and Economics Education 18 (3), 128-142, 2019
232019
Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung
T Brahm, T Jenert
Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 2013
232013
" Ne (x) t Generation Learning"
S Seufert, T Brahm
Wikis, Blogs, Podcasts & Co. St. Gallen: scil Arbeitsbericht, 2007
212007
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20