Follow
Andrea Wullschleger
Title
Cited by
Cited by
Year
Effects of teacher feedback behavior on social acceptance in inclusive elementary classrooms: Exploring social referencing processes in a natural setting
A Wullschleger, A Garrote, S Schnepel, L Jaquiéry, EM Opitz
Contemporary Educational Psychology 60, 101841, 2020
472020
Modelling early childhood teachers’ mathematics-specific professional competence and its differential growth through professional development–an aspect of structural validity
A Lindmeier, S Seemann, S Kuratli-Geeler, A Wullschleger, S Dunekacke, ...
Research in Mathematics Education 22 (2), 168-187, 2020
352020
Individuell-adaptive Lernunterstützung im Kindergarten: Eine Videoanalyse zur spielintegrierten Förderung von Mengen-Zahlen-Kompetenzen
A Wullschleger
Waxmann Verlag, 2017
272017
Improving teaching, teamwork, and school organization: Collaboration networks in school teams
A Wullschleger, A Vörös, B Rechsteiner, A Rickenbacher, KM Merki
Teaching and Teacher Education 121, 103909, 2023
222023
Teachers involved in school improvement: Analyzing mediating mechanisms of teachers’ boundary-crossing activities between leadership perception and teacher involvement
B Rechsteiner, M Compagnoni, A Wullschleger, LM Schäfer, ...
Teaching and Teacher Education 116, 103774, 2022
202022
Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations
A Wullschleger, A Lindmeier, A Heinze, A Meier-Wyder, M Leuchter, ...
European Early Childhood Education Research Journal 31 (2), 225-242, 2023
152023
Regulation activities of teachers in secondary schools: Development of a theoretical framework and exploratory analyses in four secondary schools based on time sampling data
K Maag Merki, U Grob, B Rechsteiner, A Wullschleger, N Schori, ...
Concept and Design Developments in School Improvement Research: Longitudinal …, 2021
142021
Adapting routines in schools when facing challenging situations: Extending previous theories on routines by considering theories on self-regulated and collectively regulated …
K Maag Merki, A Wullschleger, B Rechsteiner
Journal of Educational Change 24 (3), 583-604, 2023
112023
Individuelle mathematikbezogene Lernunterstützung bei Regelspielen zur Förderung früher Mengen-Zahlen-Kompetenzen im Kindergarten
A Wullschleger, R Stebler
Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur …, 2017
112017
Teachers’ Implicit Theories of Professional Abilities in the Domain of School Improvement
B Rechsteiner, M Compagnoni, A Wullschleger, K Maag Merki
Frontiers in Education 6, 635473, 2021
102021
Kooperation von Lehrpersonen im Hinblick auf Schulentwicklung
A Wullschleger, KM Merki, B Rechsteiner, A Rickenbacher
Lehrerprofessionalität und Schulqualität, 259, 2019
82019
Ein neuer Blick auf Schulentwicklung. Das Zusammenspiel zwischen impliziten und expliziten Prozessen der Weiterentwicklung der Einzelschule
KM Merki, A Wullschleger, B Rechsteiner
Schulentwicklung als Theorieprojekt: Forschungsperspektiven auf …, 2021
72021
Kompetenzorientierten Unterricht planen. Diskussionsvorschlag zu einem theoriegestützten fachübergreifenden Rahmenmodell
A Wullschleger, T Birri
BzL-Beiträge zur Lehrerinnen-und Lehrerbildung 32 (3), 399-413, 2014
62014
Early childhood teachers' mathematics-specific professional competence and its relation to the quality of learning support
A Lindmeier, S Seemann, A Wullschleger, A Meyer-Wyder, M Leuchter, ...
ZETETIKÉ. Revista de Educação Matemática 29, 1-24, 2021
52021
Individuelle Lernunterstützung bei Regelspielen
R Stebler, A Wullschleger
Klett-Kallmeyer, 2020
52020
Kriterien mathematisch gehaltvoller Regelspiele für den Elementarbereich
D Hertling, K Rechsteiner, J Stemmer, A Wullschleger
Mehr ist mehr. Mathematische Frühförderung mit Regelspielen. Seelze: Klett …, 2016
52016
Konzeptualisierung und Messung der Qualität der adaptiven Lernunterstützung in Lernsituationen mit mathematischen Regelspielen im Kindergarten. Eine Studie in Deutschland und …
A Meier-Wyder, A Wullschleger, A Lindmeier, A Heinze, M Leuchter, ...
Journal für Mathematik-Didaktik 43 (2), 405-434, 2022
42022
Preconditions of Teachers' Collaborative Practice: New Insights Based on Time-Sampling Data.
K Maag Merki, U Grob, B Rechsteiner, A Rickenbacher, A Wullschleger
Frontline Learning Research 10 (1), 1-24, 2022
32022
Kindergarten educators’ affective-motivational dispositions: examining enthusiasm for fostering mathematics in kindergarten
F Vogt, M Leuchter, S Dunekacke, A Heinze, A Lindmeier, K Geeler, ...
Early Childhood Teachers ‘Professional Competence in Mathematics, 2021
32021
Bridging gaps: a systematic literature review of brokerage in educational change
B Rechsteiner, E Kyndt, M Compagnoni, A Wullschleger, K Maag Merki
Journal of Educational Change, 1-35, 2023
22023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20