COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reacting quickly to explore key issues for policy, practice and research with the school … SG Huber, C Helm Educational assessment, evaluation and accountability 32 (2), 237-270, 2020 | 801 | 2020 |
COVID-19–aktuelle Herausforderungen in Schule und Bildung PS Günther, SG Huber, N Schneider, C Helm, M Schwander, ... Waxmann, 2020 | 233 | 2020 |
Was wissen wir über schulische Lehr-Lern-Prozesse im Distanzunterricht während der Corona-Pandemie?–evidenz aus Deutschland, Österreich und der Schweiz C Helm, S Huber, T Loisinger Zeitschrift Fur Erziehungswissenschaft 24 (2), 237, 2021 | 230 | 2021 |
COVID-19 und aktuelle Herausforderungen in Schule und Bildung. Erste Befunde des Schul-Barometers in Deutschland, Österreich und der Schweiz SG Huber, PS Günther, N Schneider, C Helm, M Schwander, ... Münster; New York: Waxmann, 2020 | 230 | 2020 |
Lernen in Zeiten der Corona-Pandemie. Die Rolle familiärer Merkmale für das Lernen von Schüler* innen. Befunde vom Schul-Barometer in Deutschland, Österreich und der Schweiz SG Huber, C Helm //www. pedocs. de/frontdoor. php? source_opus= 20226, 37-60, 2020 | 175 | 2020 |
Professional learning communities among vocational school teachers: Profiles and relations with instructional quality J Warwas, C Helm Teaching and teacher education 73, 43-55, 2018 | 92 | 2018 |
Überprüfung von Messinvarianz mittels CFA und DIF-Analysen S Schwab, C Helm Empirische Sonderpädagogik 7 (3), 175-193, 2015 | 86 | 2015 |
A flexible online platform for computerized adaptive testing S Oppl, F Reisinger, A Eckmaier, C Helm International Journal of Educational Technology in Higher Education 14, 1-21, 2017 | 72 | 2017 |
Schulentwicklung und Systemreform H Altrichter, C Helm Akteure & Instrumente der Schulentwicklung 7, 13-36, 2011 | 59 | 2011 |
Lerneinbußen und Bildungsbenachteiligung durch Schulschließungen während der Covid-19-Pandemie im Frühjahr 2020. Eine Übersicht zur aktuellen Befundlage C Helm, SG Huber, A Postlbauer Schule und Schulpolitik während der Corona-Pandemie. Nichts gelernt?, 59-81, 2021 | 56 | 2021 |
Determinants of competence development in accounting in upper secondary education C Helm Empirical Research in Vocational Education and Training 7, 1-36, 2015 | 49 | 2015 |
Multilevel analysis of mediation, moderation, and nonlinear effects in small samples, using expected a posteriori estimates of factor scores S Zitzmann, C Helm Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal 28 (4), 529-546, 2021 | 48 | 2021 |
Lernen in offenen und traditionellen UnterrichtsSettings (LOTUS): Empirische Analysen zur Kompetenzentwicklung im Fach Rechnungswesen sowie zum kooperativen, offenen Lernen C Helm Waxmann Verlag, 2016 | 48 | 2016 |
Does educational leadership enhance instructional quality and student achievement? The case of Austrian primary school leaders D Kemethofer, C Helm, J Warwas International Journal of Leadership in Education, 1-25, 2022 | 42 | 2022 |
Zentrale Qualitätsdimensionen von Unterricht und ihre Effekte auf Schüleroutcomes im Fach Rechnungswesen C Helm Zeitschrift für Bildungsforschung, 2016 | 37 | 2016 |
Predictors of central student learning outcomes in times of COVID-19: Students’, parents’, and teachers’ perspectives during school closure in 2020—A multiple informant … C Helm, SG Huber Frontiers in Education 7, 743770, 2022 | 35 | 2022 |
Prior specification for more stable Bayesian estimation of multilevel latent variable models in small samples: A comparative investigation of two different approaches S Zitzmann, C Helm, M Hecht Frontiers in Psychology 11, 611267, 2021 | 32 | 2021 |
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives S Schwab, KT Lindner, C Helm, N Hamel, S Markus European Journal of Special Needs Education 37 (5), 834-849, 2022 | 31 | 2022 |
How many classes and students should ideally be sampled when assessing the role of classroom climate via student ratings on a limited budget? An optimal design perspective S Zitzmann, W Wagner, M Hecht, C Helm, C Fischer, L Bardach, R Göllner Educational Psychology Review, 1-26, 2022 | 31 | 2022 |
Unterstützendes Führungsverhalten schulischer Leitungskräfte für die Arbeit professioneller Lerngemeinschaften im Kollegium C Helm, J Warwas, C Schadt Zeitschrift für Bildungsforschung, 2019 | 25 | 2019 |