How to MOOC?–A pedagogical guideline for practitioners E Lackner, M Kopp, M Ebner Proceedings of the 10th International Scientific Conference" eLearning and …, 2014 | 49 | 2014 |
How to MOOC?-A pedagogical guideline for practitioners M Ebner, E Lackner, M Kopp The International Scientific Conference eLearning and Software for Education …, 2014 | 35 | 2014 |
Do MOOCs need a special instructional design M Kopp, E Lackner EDULEARN14 Proceedings 71387147, 2014 | 35 | 2014 |
How OER enhances MOOCs—A perspective from German-speaking Europe M Ebner, A Lorenz, E Lackner, M Kopp, S Kumar, S Schön, A Wittke Open Education: from OERs to MOOCs, 205-220, 2017 | 30 | 2017 |
Lernen und Lehren im virtuellen Raum E Lackner, M Kopp | 28* | 2014 |
Technologie in der Hochschullehre M Kopp, M Ebner, W Nagler, E Lackner Rahmenbedingungen, Strukturen und Modelle, Martin Ebner/Sandra Schön (Hrsg …, 2013 | 27 | 2013 |
Technologie in der Hochschullehre M Kopp, M Ebner, W Nagler, E Lackner Rahmenbedingungen, Strukturen und Modelle, Martin Ebner/Sandra Schön (Hrsg …, 2013 | 27 | 2013 |
MOOCs as granular systems: design patterns to foster participant activity E Lackner, M Ebner, M Khalil eLearning papers 42 (3), 28-37, 2015 | 19 | 2015 |
A case study on narrative structures in instructional MOOC designs E Höfler, C Zimmermann, M Ebner Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 2017 | 13 | 2017 |
Didaktisierung von Videos zum Einsatz in (x) MOOCs. Von Imperfektion und Zwischenfragen E Lackner Lernräume gestalten–Bildungskontexte vielfältig denken. Münster, Germany …, 2014 | 10 | 2014 |
Digitale Methoden? Über begriffliche Wirrungen und vermeintliche Innovationen M Raunig, E Höfler Digital Classics Online, 12-22, 2018 | 8 | 2018 |
Seamless learning oder seam-aware learning? Überlegungen aus einem medienübergreifenden Projekt E Lackner, M Raunig Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 2016 | 8 | 2016 |
How to foster forum discussions within MOOCs: A case study E Lackner, M Khalil, M Ebner International Journal of Academic Research in Education 2 (2), 1-13, 2016 | 7 | 2016 |
Potential of EPUB3 for digital textbooks in higher education C Gailer, M Ebner, M Kopp, E Lackner, M Raunig, A Scerbakov European Conference on Technology Enhanced Learning, 564-565, 2014 | 7 | 2014 |
Mit YouTube-Stars Fremdsprachen lernen: Eine interdisziplinäre Annäherung E Höfler Romanistische Fachdidaktik. Grundlagen Theorien Methoden, 147-159, 2017 | 5 | 2017 |
FACETS OF OPENNESS IN MOOCS–A REVIEW C Zimmermann, E Lackner, M Ebner DisCO 2016–Towards open education an information society, 193-203, 2016 | 4 | 2016 |
MOOCs und mobile learning E Hofler, M Kopp Handbuch Mobile Learning, 543-564, 2018 | 3 | 2018 |
Designing a MOOC to Foster Critical Thinking and Its Application in Business Education. C Zimmerman, G Dreisiebner, E Höfler International Journal for Business Education 157, 30-45, 2017 | 3 | 2017 |
Digitale Medien für Unterricht, Lehrerjob und Schule: die besten Ideen und Tipps aus dem Twitterchat# EDchatDE I Bieler, U Henning, M Heusinger, E Höfler, P Jochum, P Ringeisen, ... Cornelsen, 2017 | 3 | 2017 |
Flipped learning mit augmented reality J Buchner, E Höfler Inverted Classroom, 61, 2018 | 2 | 2018 |