Follow
Anna J. M. Wagner
Anna J. M. Wagner
Verified email at uni-bielefeld.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Do not Click “Like” When Somebody has Died: The Role of Norms for Mourning Practices in Social Media
AJM Wagner
Social Media+ Society 4 (1), 2056305117744392, 2018
452018
Can it be hate if it is fun? Discursive ensembles of hatred and laughter in extreme right satire on Facebook
C Schwarzenegger, AJM Wagner
302018
Dispelling Fears and Myths of Organ Donation: How Narratives That Include Information Reduce Ambivalence and Reactance.
F Sukalla, AJM Wagner, I Rackow
International Journal of Communication (19328036) 11, 2017
172017
Enhancing selective exposure to health messages and health intentions: Effects of susceptibility cues and gain–loss framing.
MR Hastall, AJM Wagner
Journal of Media Psychology: Theories, Methods, and Applications 30 (4), 217, 2018
142018
A populism of lulz: The proliferation of humor, satire, and memes as populist communication in digital culture
A Wagner, C Schwarzenegger
Perspectives on populism and the media, 313-332, 2020
72020
Behandlung im Voraus Planen (BVP): Eine Übersichtsarbeit über das Vorsorgeverhalten von Frauen und Männern in Deutschland
MG Bondio, AJM Wagner, R Krieger, L Weiß, S Kinnebrock
Das Gesundheitswesen 82 (10), 748-760, 2020
52020
Selektion und Vermeidung von Gesundheitsbotschaften
AJM Wagner, MR Hastall
Handbuch der Gesundheitskommunikation, 221-232, 2019
52019
Gewinn-und Verlustframing in der Gesundheitskommunikation
AJM Wagner
Handbuch der Gesundheitskommunikation, 517-526, 2019
32019
From Black Death to COVID-19: The mediated dissemination of fear in pandemic times
A Wagner, D Reifegerste
Media and the Dissemination of Fear, 19-41, 2022
22022
Jokers or journalists? A study of satirists’ motivations, role orientations, and understanding of satire
D Lichtenstein, C Nitsch, AJM Wagner
Journalism Studies 22 (13), 1756-1774, 2021
22021
Bringt Humor die Leute nicht nur zum Lachen, sondern auch zum Reden? Die Wirkung von Humor in Gesundheitsspots auf die Redebereitschaft über sexuell übertragbare Krankheiten
F Sukalla, S Kollinger, A Wagner
Gesundheitskommunikation als transdisziplinäres Forschungsfeld. Baden-Baden …, 2017
22017
Überwindung von Ambivalenz und Reaktanz im Kontext der Organspende–Sind Narrationen eingebettete Informationen, die spezifische Ängste ansprechen, die Lösung
F Sukalla, I Rackow, AJM Wagner
Gesundheitskommunikation im gesellschaftlichen Wandel 10, 2015
22015
Direkte, indirekte und moderierte Wirkungen von Gesundheitsbotschaften: Konzeptionelle Überlegungen und empirische Analysen
MR Hastall, AJM Wagner
22014
Zwischen Fomo und Selbstoptimierung: Unerwünschte gesundheitsrelevante Folgen von (Medien-) Kommunikation im digitalen Medienalltag
A Wagner
Jahrestagung der Fachgruppe Gesundheitskommunikation der Deutschen …, 2021
12021
Satire und Alltagskommunikation
A Wagner
Springer VS, 2021
12021
Communicative care in online forums: how burdened informal caregivers seek mediated social support
M Menke, AJM Wagner, S Kinnebrock
International Journal of Communication 14, 21, 2020
12020
Care in den Medien: Gesundheitliches Vorausplanen und Care am Lebensende in der massenmedialen Berichterstattung
AJM Wagner, M Menke, S Kinnebrock, M Drakova
Greiner, Florian/Krauss, Sabine/Peuten, Sarah/Bauer, Anna/Lippok, Marlene …, 2020
12020
Memefied memory and history in social media agitation: a multimodal analysis of memes by right-wing and left-wing online groups
AJM Wagner, C Schwarzenegger, C Brantner, K Lobinger
12019
Geschlecht und Gesundheitskommunikation
S Kinnebrock, AJM Wagner
12018
Hitler, Stalin, LOL? Geschichte als Ressource" grenzwertiger Komik" in Memes linker und rechter Aktivist* innen in Social Media
C Schwarzenegger, A Wagner, C Brantner, K Lobinger
DEU 10, 317-341, 2022
2022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20