Follow
Francesca Suter
Francesca Suter
University of Teacher Education of the Grisons
Verified email at phgr.ch
Title
Cited by
Cited by
Year
The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task
Y Karlen, F Suter, C Hirt, KM Merki
Learning and Individual Differences 74, 101757, 2019
1762019
What makes high achievers different from low achievers? Self-regulated learners in the context of a high-stakes academic long-term task
CN Hirt, Y Karlen, KM Merki, F Suter
Learning and Individual Differences 92, 102085, 2021
242021
Erfahrungen von Schulleiter* innen in Deutschland, Österreich und in der Deutschschweiz während der COVID-19-Pandemie: zentrale Ergebnisse der Längsschnittstudie" S-CLEVER …
T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, F Selcik, ...
Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2022
222022
Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg
Y Karlen, K Maag Merki, CN Hirt, F Suter
Unterrichtswissenschaft-Zeitschrift für Lernforschung 46 (4), 437-459, 2018
82018
The role of implicit theories in students' grit and mindset in language learning grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of …
Y Karlen, F Suter, C Hirt, KM Merki
Learn. Individ. Differ 74 (101757), 10.1016, 2019
72019
Types of Social Help-Seeking Strategies in Different and across Specific Task Stages of a Real, Challenging Long-Term Task and Their Role in Academic Achievement.
CN Hirt, Y Karlena, F Suter, KM Merki
Frontline Learning Research 8 (4), 74-111, 2020
52020
The relationship between success and failure causal attributions and achievement goal orientations
F Suter, Y Karlen, KM Merki, CN Hirt
Learning and Individual Differences 100, 102225, 2022
32022
S-CLEVER. Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen. Erste Ergebnisse der Schulleiter* innen-Befragung September und Oktober 2020 für Deutschland
T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, ...
:, 2021
22021
Effects of pre-pandemic school improvement and digital learning on schools during the COVID-19 pandemic
F Suter, T Feldhoff, KM Merki, F Radisch, N Jude, ...
School Leadership & Management 44 (1), 57-75, 2024
12024
Erste Ergebnisse der Schulleiter* innen-Befragung September und Oktober 2020 für Deutschland
T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, K Maaz, ...
Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2021
12021
Are grittier college students more successful? Investigating grit and it’s relation to self-regulated learning and academic achievement
Y Karlen, K Maag Merki, C Hirt, F Suter
Unterrichtswissenschaft 46, 437-459, 2018
12018
Reduktion von Bildungsbenachteiligung in der Volksschule: theoretische Grundlagen und konkrete Handlungsmöglichkeiten
C Kamm, K Maag Merki, F Suter, J Schoch
Allianz Chance+, 2023
2023
Kooperationspraxis von Schulen während der COVID-19-Pandemie: Eine trinationale Längsschnittstudie zur Analyse der Effekte von Kooperation auf die wahrgenommene …
F Suter, T Feldhoff, K Maag Merki, F Radisch, N Jude, ...
Verlag Barbara Budrich, 2023
2023
S-CLEVER. Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen. Skalendokumentation
F Suter, O Wüst, F Selcik, M Arndt, T Feldhoff, F Radisch, K Maag Merki, ...
: S-CLEVER-Konsortium, 2023
2023
Erfahrungen von Schulleiterinnen in der deutsch-, italienisch-und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie: Zentrale Ergebnisse aus …
F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ...
[sn], 2023
2023
Esperienze di direttori/direttrici scolastici nella Svizzera tedesca, italiana e francese nell'anno sco-lastico 2021/2022 durante la pandemia da COVID-19: principali risultati …
F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ...
[sn], 2023
2023
Expériences de membres de directions d'école en Suisse alémanique, italienne et romande durant l'année scolaire 2021/2022 pendant la pandémie COVID-19: principaux résultats de …
F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ...
[sn], 2023
2023
Erfahrungen von Schulleiter* innen in Deutschland, Österreich und in der Deutschweiz während der COVID-19-Pandemie: Zentrale Ergebnisse der Längsschnittstudie" S-CLEVER …
T Feldhoff, F Radisch, K Maag Merki, N Jude, S Brauckmann-Sajkiewicz, ...
S-Clever, 2022
2022
Herausforderungen, Regulationsstrategien und deren wahrgenommene Effektivität durch die Schüler* innen bei der Erstellung der Maturaarbeit
F Suter
University of Zurich, 2021
2021
The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task
K Maag Merki, F Suter, Y Karlen, C Hirt
Elsevier, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20