The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task Y Karlen, F Suter, C Hirt, KM Merki Learning and Individual Differences 74, 101757, 2019 | 176 | 2019 |
What makes high achievers different from low achievers? Self-regulated learners in the context of a high-stakes academic long-term task CN Hirt, Y Karlen, KM Merki, F Suter Learning and Individual Differences 92, 102085, 2021 | 24 | 2021 |
Erfahrungen von Schulleiter* innen in Deutschland, Österreich und in der Deutschschweiz während der COVID-19-Pandemie: zentrale Ergebnisse der Längsschnittstudie" S-CLEVER … T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, F Selcik, ... Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2022 | 22 | 2022 |
Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg Y Karlen, K Maag Merki, CN Hirt, F Suter Unterrichtswissenschaft-Zeitschrift für Lernforschung 46 (4), 437-459, 2018 | 8 | 2018 |
The role of implicit theories in students' grit and mindset in language learning grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of … Y Karlen, F Suter, C Hirt, KM Merki Learn. Individ. Differ 74 (101757), 10.1016, 2019 | 7 | 2019 |
Types of Social Help-Seeking Strategies in Different and across Specific Task Stages of a Real, Challenging Long-Term Task and Their Role in Academic Achievement. CN Hirt, Y Karlena, F Suter, KM Merki Frontline Learning Research 8 (4), 74-111, 2020 | 5 | 2020 |
The relationship between success and failure causal attributions and achievement goal orientations F Suter, Y Karlen, KM Merki, CN Hirt Learning and Individual Differences 100, 102225, 2022 | 3 | 2022 |
S-CLEVER. Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen. Erste Ergebnisse der Schulleiter* innen-Befragung September und Oktober 2020 für Deutschland T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, ... :, 2021 | 2 | 2021 |
Effects of pre-pandemic school improvement and digital learning on schools during the COVID-19 pandemic F Suter, T Feldhoff, KM Merki, F Radisch, N Jude, ... School Leadership & Management 44 (1), 57-75, 2024 | 1 | 2024 |
Erste Ergebnisse der Schulleiter* innen-Befragung September und Oktober 2020 für Deutschland T Feldhoff, T Rettinger, F Radisch, M Arndt, L Habeck, N Jude, K Maaz, ... Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 2021 | 1 | 2021 |
Are grittier college students more successful? Investigating grit and it’s relation to self-regulated learning and academic achievement Y Karlen, K Maag Merki, C Hirt, F Suter Unterrichtswissenschaft 46, 437-459, 2018 | 1 | 2018 |
Reduktion von Bildungsbenachteiligung in der Volksschule: theoretische Grundlagen und konkrete Handlungsmöglichkeiten C Kamm, K Maag Merki, F Suter, J Schoch Allianz Chance+, 2023 | | 2023 |
Kooperationspraxis von Schulen während der COVID-19-Pandemie: Eine trinationale Längsschnittstudie zur Analyse der Effekte von Kooperation auf die wahrgenommene … F Suter, T Feldhoff, K Maag Merki, F Radisch, N Jude, ... Verlag Barbara Budrich, 2023 | | 2023 |
S-CLEVER. Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen. Skalendokumentation F Suter, O Wüst, F Selcik, M Arndt, T Feldhoff, F Radisch, K Maag Merki, ... : S-CLEVER-Konsortium, 2023 | | 2023 |
Erfahrungen von Schulleiterinnen in der deutsch-, italienisch-und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie: Zentrale Ergebnisse aus … F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ... [sn], 2023 | | 2023 |
Esperienze di direttori/direttrici scolastici nella Svizzera tedesca, italiana e francese nell'anno sco-lastico 2021/2022 durante la pandemia da COVID-19: principali risultati … F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ... [sn], 2023 | | 2023 |
Expériences de membres de directions d'école en Suisse alémanique, italienne et romande durant l'année scolaire 2021/2022 pendant la pandémie COVID-19: principaux résultats de … F Suter, K Maag Merki, G Sposato, A Zaugg, L Castelli, A Plata, ... [sn], 2023 | | 2023 |
Erfahrungen von Schulleiter* innen in Deutschland, Österreich und in der Deutschweiz während der COVID-19-Pandemie: Zentrale Ergebnisse der Längsschnittstudie" S-CLEVER … T Feldhoff, F Radisch, K Maag Merki, N Jude, S Brauckmann-Sajkiewicz, ... S-Clever, 2022 | | 2022 |
Herausforderungen, Regulationsstrategien und deren wahrgenommene Effektivität durch die Schüler* innen bei der Erstellung der Maturaarbeit F Suter University of Zurich, 2021 | | 2021 |
The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task K Maag Merki, F Suter, Y Karlen, C Hirt Elsevier, 2019 | | 2019 |