Ralph Reimann
Ralph Reimann
Austrian Science Fund (FWF)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fwf.ac.at
TitelZitiert vonJahr
Begabtenförderung im Gymnasium
KA Heller (Hrsg.), R Reimann, H Rindermann, H Neber
Opladen: Leske + Budrich, 2002
89*2002
Is research on gender‐specific underachievement in gifted girls an obsolete topic? New findings on an often discussed issue
B Schober*, R Reimann, P Wagner
HIGH ABILITY STUDIES 15 (1), 43-62, 2004
672004
Hochbegabung im Grundschulalter: Erkennen und Fördern
KA Heller, R Reimann, A Senfter
Münster: Lit-Verlag, 2005
582005
Evaluation of curricula in higher education: challenges for evaluators
C Spiel, B Schober, R Reimann
EVALUATION REVIEW 30 (4), 430-450, 2006
422006
Vienna E-Lecturing (VEL): Learning how to learn self-regulated in an Internet-based blended learning setting
B Schober, P Wagner, R Reimann, C Spiel
INTERNATIONAL JOURNAL ON E-LEARNING 7 (4), 703, 2008
352008
Qualitätssicherung durch Evaluation. Die Bedeutung von Zielexplikation und evaluativer Haltung
M Atria, R Reimann, C Spiel
In: Ch. Steinebach (Hrsg.), Handbuch Psychologische Beratung, 574-586, 2006
35*2006
Teaching research methods in an internet-based blended-learning setting
B Schober, P Wagner, R Reimann, M Atria, C Spiel
METHODOLOGY 2 (2), 73-82, 2006
292006
Guest editorial: Bildung-psychology: The substance and structure of an emerging discipline
C Spiel, R Reimann, P Wagner, B Schober
APPLIED DEVELOPMENT SCIENCE 12 (3), 154-159, 2008
262008
Key factors and considerations in the assessment of international collaboration: a case study for Austria and six countries
J Gorraiz, R Reimann, C Gumpenberger
SCIENTOMETRICS 91 (2), 417-433, 2012
252012
Bildungspsychologie
C Spiel, B Schober, P Wagner, R Reimann
Göttingen: Hogrefe, 2010
222010
Bildungspsychologie
C Spiel, R Reimann
PSYCHOLOGISCHE RUNDSCHAU 56 (4), 291-294, 2005
212005
Zur Rolle des Wissens beim komplexen Problemlösen
H Schaub, R Reimann
In: Gruber H., Mack W., Ziegler A. (Hrsg.), Wissen und Denken., 169-191, 1999
211999
Theoretical and methodological problems of a 10-year follow-up program evaluation study.
KA Heller, R Reimann
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT 18 (3), 229, 2002
202002
E-Learning unterstützte Förderung von selbstreguliertem Lernen an der Universität
P Wagner, B Schober, P Gradinger, R Reimann, C Spiel
ZEITSCHRIFT FÜR PÄDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 24, 289-303, 2010
162010
Zielexplikation und Standards in der Evaluationsforschung
C Spiel, M Lüftenegger, P Gradinger, R Reimann
In: Heinz Holling & Bernhard Schmitz (Hrsg.), Handbuch Statistik, Methoden …, 2010
152010
A Euclidean distance-based matching procedure for nonrandomized comparison studies.
C Spiel, D Lapka, P Gradinger, EM Zodlhofer, R Reimann, B Schober, ...
EUROPEAN PSYCHOLOGIST 13 (3), 180, 2008
142008
International publication output and research impact in social sciences: comparison of the Universities of Vienna, Zurich and Oslo
J Gorraiz, M Greil, W Mayer, R Reimann, E Schiebel
RESEARCH EVALUATION 18 (3), 221-232, 2009
132009
Young physicians’ competences from different points of view
B Schober, C Spiel, R Reimann
MEDICAL TEACHER 26 (5), 451-457, 2004
132004
Vienna E-Lecturing: Trainingskonzept zum selbstregulierten Lernen im Studium
P Wagner, B Schober, R Reimann, M Atria, C Spiel
In: B. Schmitz & M. Landmann (Hrsg.), )Selbstregulation erfolgreich fordern …, 2007
12*2007
Bildungspsychologie – eine Einführung
C Spiel, R Reimann, P Wagner, B Schober
In: C. Spiel, B. Schober, Wagner, P. & R. Reimann (Hrsg …, 2010
112010
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20