The decline of academic motivation during adolescence: An accelerated longitudinal cohort analysis on the effect of psychological need satisfaction T Gnambs, B Hanfstingl Educational Psychology 36 (9), 1691-1705, 2016 | 168 | 2016 |
Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz Adaptierte und ergänzte Version des Academic Self-Regulation Questionnaire …, 2007 | 128 | 2007 |
Prognose der Bewährung im Lehrerstudium und im Lehrerberuf B Hanfstingl, J Mayr na, 2007 | 71 | 2007 |
Are self-regulation and self-control mediators between psychological basic needs and intrinsic teacher motivation? B Hanfstingl, I Andreitz, FH Müller, A Thomas Journal for educational research online 2 (2), 55-71, 2010 | 56 | 2010 |
Ego and spiritual transcendence: relevance to psychological resilience and the role of age B Hanfstingl Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2013, 2013 | 41 | 2013 |
Bedingungen und Auswirkungen selbstbestimmter Lehrermotivation FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz na, 2009 | 37 | 2009 |
Comparing variation theory with Piaget’s theory of cognitive development: more similarities than differences? B Hanfstingl, G Benke, Y Zhang Educational Action Research 27 (4), 511-526, 2019 | 30 | 2019 |
A differential item functioning analysis of the German academic self-regulation questionnaire for adolescents T Gnambs, B Hanfstingl European Journal of Psychological Assessment, 2014 | 29 | 2014 |
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung EM Lankes Waxmann Verlag, 2008 | 28 | 2008 |
Teacher motivation [Special issue editorial] F Mueller, B Hanfstingl Journal of Educational Research Online 2 (2), 5-8, 2010 | 20* | 2010 |
Die Fachdidaktiken und ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung des Unterrichts K Krainer, B Hanfstingl, T Hellmuth, M Hopf, A Lembens, GH Neuweg, ... Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 143-187, 2012 | 14 | 2012 |
Eine interessentheoretische und differentialpsychologische Betrachtung der Entwicklung von berufsspezifischem Interesse bei Lehrer/innen B Hanfstingl Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung, 123-136, 2008 | 13 | 2008 |
Diagnosegeleitete Laufbahnberatung und Selbsterkundung beim Einstieg in den Lehrerberuf B Nieskens, B Hanfstingl Seminar 2, 10-22, 2008 | 11 | 2008 |
Continuing professional development designed as second-order action research: work-in-progress B Hanfstingl, G Abuja, G Isak, C Lechner, E Steigberger Educational Action Research 28 (1), 71-82, 2020 | 10 | 2020 |
Lesson study, learning study and action research: are there more differences than a discussion about terms and schools? B Hanfstingl, F Rauch, S Zehetmeier Educational Action Research 27 (4), 455-459, 2019 | 10 | 2019 |
Insights into scaling up a nationwide learning and teaching initiative on various levels K Krainer, S Zehetmeier, B Hanfstingl, F Rauch, T Tscheinig Educational Studies in Mathematics 102 (3), 395-415, 2019 | 9 | 2019 |
Effects of the Austrian IMST Fund of instructional and school development. Some results from the school year 2006 FH Müller, I Andreitz, B Hanfstingl, K Krainer 2007 focusing on teacher and student motivation, 2007 | 9 | 2007 |
Should we say goodbye to latent constructs to overcome replication crisis or should we take into account epistemological considerations? B Hanfstingl Frontiers in Psychology, 1949, 2019 | 8 | 2019 |
Projektbericht Begleitforschung des IMST-Fonds der Schuljahre 2004/05 und 2005/06 I Andreitz, B Hanfstingl, FH Müller Wissenschaftliche Beiträge aus dem Institut für Unterrichts-und Schulentwicklung, 2007 | 8 | 2007 |
Evaluationsbericht Schüler-und Lehrerbefragung 2008/09 B Hanfstingl, T Almut, I Andreitz, FH Müller Interner Arbeitsbericht. Klagenfurt, Institut für Unterrichts-und …, 2010 | 7 | 2010 |