Follow
Barbara Hanfstingl
Title
Cited by
Cited by
Year
The decline of academic motivation during adolescence: An accelerated longitudinal cohort analysis on the effect of psychological need satisfaction
T Gnambs, B Hanfstingl
Educational Psychology 36 (9), 1691-1705, 2016
1682016
Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern
FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz
Adaptierte und ergänzte Version des Academic Self-Regulation Questionnaire …, 2007
1282007
Prognose der Bewährung im Lehrerstudium und im Lehrerberuf
B Hanfstingl, J Mayr
na, 2007
712007
Are self-regulation and self-control mediators between psychological basic needs and intrinsic teacher motivation?
B Hanfstingl, I Andreitz, FH Müller, A Thomas
Journal for educational research online 2 (2), 55-71, 2010
562010
Ego and spiritual transcendence: relevance to psychological resilience and the role of age
B Hanfstingl
Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2013, 2013
412013
Bedingungen und Auswirkungen selbstbestimmter Lehrermotivation
FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz
na, 2009
372009
Comparing variation theory with Piaget’s theory of cognitive development: more similarities than differences?
B Hanfstingl, G Benke, Y Zhang
Educational Action Research 27 (4), 511-526, 2019
302019
A differential item functioning analysis of the German academic self-regulation questionnaire for adolescents
T Gnambs, B Hanfstingl
European Journal of Psychological Assessment, 2014
292014
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung
EM Lankes
Waxmann Verlag, 2008
282008
Teacher motivation [Special issue editorial]
F Mueller, B Hanfstingl
Journal of Educational Research Online 2 (2), 5-8, 2010
20*2010
Die Fachdidaktiken und ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung des Unterrichts
K Krainer, B Hanfstingl, T Hellmuth, M Hopf, A Lembens, GH Neuweg, ...
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 143-187, 2012
142012
Eine interessentheoretische und differentialpsychologische Betrachtung der Entwicklung von berufsspezifischem Interesse bei Lehrer/innen
B Hanfstingl
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung, 123-136, 2008
132008
Diagnosegeleitete Laufbahnberatung und Selbsterkundung beim Einstieg in den Lehrerberuf
B Nieskens, B Hanfstingl
Seminar 2, 10-22, 2008
112008
Continuing professional development designed as second-order action research: work-in-progress
B Hanfstingl, G Abuja, G Isak, C Lechner, E Steigberger
Educational Action Research 28 (1), 71-82, 2020
102020
Lesson study, learning study and action research: are there more differences than a discussion about terms and schools?
B Hanfstingl, F Rauch, S Zehetmeier
Educational Action Research 27 (4), 455-459, 2019
102019
Insights into scaling up a nationwide learning and teaching initiative on various levels
K Krainer, S Zehetmeier, B Hanfstingl, F Rauch, T Tscheinig
Educational Studies in Mathematics 102 (3), 395-415, 2019
92019
Effects of the Austrian IMST Fund of instructional and school development. Some results from the school year 2006
FH Müller, I Andreitz, B Hanfstingl, K Krainer
2007 focusing on teacher and student motivation, 2007
92007
Should we say goodbye to latent constructs to overcome replication crisis or should we take into account epistemological considerations?
B Hanfstingl
Frontiers in Psychology, 1949, 2019
82019
Projektbericht Begleitforschung des IMST-Fonds der Schuljahre 2004/05 und 2005/06
I Andreitz, B Hanfstingl, FH Müller
Wissenschaftliche Beiträge aus dem Institut für Unterrichts-und Schulentwicklung, 2007
82007
Evaluationsbericht Schüler-und Lehrerbefragung 2008/09
B Hanfstingl, T Almut, I Andreitz, FH Müller
Interner Arbeitsbericht. Klagenfurt, Institut für Unterrichts-und …, 2010
72010
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20