The decline of academic motivation during adolescence: An accelerated longitudinal cohort analysis on the effect of psychological need satisfaction T Gnambs, B Hanfstingl Educational Psychology 36 (9), 1691-1705, 2016 | 276 | 2016 |
Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern: Adaptierte und ergänzte Version des Academic Self-Regulation Questionnaire (SRQ-A) nach Ryan … FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz Wissenschaftliche Beiträge aus dem Institut für Unterrichts-und …, 2007 | 128 | 2007 |
Prognose der Bewährung im Lehrerstudium und im Lehrerberuf B Hanfstingl, J Mayr na, 2007 | 86 | 2007 |
Are self-regulation and self-control mediators between psychological basic needs and intrinsic teacher motivation? B Hanfstingl, I Andreitz, FH Müller, A Thomas Journal for educational research online 2 (2), 55-71, 2010 | 69 | 2010 |
Comparing variation theory with Piaget’s theory of cognitive development: more similarities than differences? B Hanfstingl, G Benke, Y Zhang Educational Action Research 27 (4), 511-526, 2019 | 56 | 2019 |
Ego and spiritual transcendence: Relevance to psychological resilience and the role of age B Hanfstingl Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2013, 2013 | 49 | 2013 |
Bedingungen und Auswirkungen selbstbestimmter Lehrermotivation FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz na, 2009 | 43 | 2009 |
Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz Adaptierte und ergänzte Version des Academic 242, 2007 | 39 | 2007 |
A differential item functioning analysis of the German academic self-regulation questionnaire for adolescents T Gnambs, B Hanfstingl European Journal of Psychological Assessment, 2014 | 32 | 2014 |
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung EM Lankes Waxmann Verlag, 2008 | 30 | 2008 |
Insights into scaling up a nationwide learning and teaching initiative on various levels K Krainer, S Zehetmeier, B Hanfstingl, F Rauch, T Tscheinig Educational Studies in Mathematics 102, 395-415, 2019 | 25 | 2019 |
The Dimensionality of the Brief COPE before and during the COVID-19 Pandemic B Hanfstingl, T Gnambs, C Fazekas, KI Gölly, F Matzer, M Tikvić Assessment 30 (2), 287-301, 2023 | 20 | 2023 |
Lesson study, learning study and action research: Are there more differences than a discussion about terms and schools? B Hanfstingl, F Rauch, S Zehetmeier Educational Action Research 27 (4), 455-459, 2019 | 18 | 2019 |
Der Persönlichkeitsansatz in der Lehrerbildung J Mayr, B Hanfstingl, GH Neuweg Handbuch Lehrerbildung (Neuausgabe). Bad Heil-brunn/Stuttgart: Klinkhardt …, 2020 | 17 | 2020 |
Jugendliche in der Provinz: ihre Sozialräume, Probleme und Interessen als Herausforderung an die soziale Arbeit M May Verlag Barbara Budrich, 2011 | 17 | 2011 |
Die Fachdidaktiken und ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung des Unterrichts K Krainer, B Hanfstingl, T Hellmuth, M Hopf, A Lembens, GH Neuweg, ... Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 143-187, 2012 | 15 | 2012 |
Assimilation and accommodation B Hanfstingl, A Arzenšek, J Apschner, KI Gölly European Psychologist, 2021 | 14 | 2021 |
Eine interessentheoretische und differentialpsychologische Betrachtung der Entwicklung von berufsspezifischem Interesse bei Lehrer/innen B Hanfstingl Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung, 123-136, 2008 | 13 | 2008 |
Should we say goodbye to latent constructs to overcome replication crisis or should we take into account epistemological considerations? B Hanfstingl Frontiers in psychology 10, 1949, 2019 | 12 | 2019 |
Continuing professional development designed as second-order action research: Work-in-progress B Hanfstingl, G Abuja, G Isak, C Lechner, E Steigberger Educational Action Research 28 (1), 71-82, 2020 | 11 | 2020 |