Folgen
Barbara Hanfstingl
Barbara Hanfstingl
Bestätigte E-Mail-Adresse bei aau.at
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The decline of academic motivation during adolescence: An accelerated longitudinal cohort analysis on the effect of psychological need satisfaction
T Gnambs, B Hanfstingl
Educational Psychology 36 (9), 1691-1705, 2016
3072016
Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern: Adaptierte und ergänzte Version des Academic Self-Regulation Questionnaire (SRQ-A) nach Ryan …
FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz
Wissenschaftliche Beiträge aus dem Institut für Unterrichts-und …, 2007
1632007
Prognose der Bewährung im Lehrerstudium und im Lehrerberuf
B Hanfstingl, J Mayr
na, 2007
892007
Are self-regulation and self-control mediators between psychological basic needs and intrinsic teacher motivation?
B Hanfstingl, I Andreitz, FH Müller, A Thomas
Journal for educational research online 2 (2), 55-71, 2010
722010
Comparing variation theory with Piaget’s theory of cognitive development: more similarities than differences?
B Hanfstingl, G Benke, Y Zhang
Educational Action Research 27 (4), 511-526, 2019
652019
Ego and spiritual transcendence: relevance to psychological resilience and the role of age
B Hanfstingl
Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2013, 2013
542013
Bedingungen und Auswirkungen selbstbestimmter Lehrermotivation
FH Müller, B Hanfstingl, I Andreitz
na, 2009
432009
A differential item functioning analysis of the German academic self-regulation questionnaire for adolescents
T Gnambs, B Hanfstingl
European Journal of Psychological Assessment, 2014
342014
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung
EM Lankes
Waxmann Verlag, 2008
312008
Insights into scaling up a nationwide learning and teaching initiative on various levels
K Krainer, S Zehetmeier, B Hanfstingl, F Rauch, T Tscheinig
Educational Studies in Mathematics 102, 395-415, 2019
272019
Der Persönlichkeitsansatz in der Lehrerbildung
J Mayr, B Hanfstingl, GH Neuweg
Handbuch Lehrerbildung (Neuausgabe). Bad Heil-brunn/Stuttgart: Klinkhardt …, 2020
222020
Lesson study, learning study and action research: Are there more differences than a discussion about terms and schools?
B Hanfstingl, F Rauch, S Zehetmeier
Educational Action Research 27 (4), 455-459, 2019
222019
The Dimensionality of the Brief COPE before and during the COVID-19 Pandemic
B Hanfstingl, T Gnambs, C Fazekas, KI Gölly, F Matzer, M Tikvić
Assessment 30 (2), 287-301, 2023
212023
Assimilation and accommodation
B Hanfstingl, A Arzenšek, J Apschner, KI Gölly
European Psychologist, 2021
202021
Jugendliche in der Provinz: ihre Sozialräume, Probleme und Interessen als Herausforderung an die soziale Arbeit
M May
Verlag Barbara Budrich, 2011
182011
Die Fachdidaktiken und ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung des Unterrichts
K Krainer, B Hanfstingl, T Hellmuth, M Hopf, A Lembens, GH Neuweg, ...
Nationaler Bildungsbericht Österreich 2, 143-187, 2012
162012
Eine interessentheoretische und differentialpsychologische Betrachtung der Entwicklung von berufsspezifischem Interesse bei Lehrer/innen
B Hanfstingl
Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung, 123-136, 2008
132008
Should we say goodbye to latent constructs to overcome replication crisis or should we take into account epistemological considerations?
B Hanfstingl
Frontiers in psychology 10, 448681, 2019
122019
Teacher motivation [Special issue editorial]
FH Müller, B Hanfstingl
Journal of Educational Research Online 2 (2), 5-8, 2010
122010
Continuing professional development designed as second-order action research: Work-in-progress
B Hanfstingl, G Abuja, G Isak, C Lechner, E Steigberger
Educational Action Research 28 (1), 71-82, 2020
112020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20