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André Czauderna
André Czauderna
Program Manager, Cologne Game Lab, TH Köln
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Titel
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Jahr
Game based learning for computer science education
B Schmitz, A Czauderna, R Klemke, M Specht
Computer science education research conference, 81-86, 2011
472011
The Gameplay Loop Methodology as a Tool for Educational Game Design
A Czauderna, E Guardiola
Electronic Journal of e-Learning 17 (3), 201-227, 2019
292019
Lernen als soziale Praxis im Internet: objektiv hermeneutische Rekonstruktionen aus einem Forum zum Videospiel Pokémon
A Czauderna
Springer-Verlag, 2014
222014
How digital strategy and management games can facilitate the practice of dynamic decision-making
A Czauderna, A Budke
Education Sciences 10 (4), 99, 2020
172020
Transferring an outcome-oriented learning architecture to an IT learning game
B Schmitz, R Klemke, M Totschnig, A Czauderna, M Specht
Towards Ubiquitous Learning: 6th European Conference of Technology Enhanced …, 2011
82011
Games studieren-was, wie, wo?: Staatliche Studienangebote im Bereich digitaler Spiele
B Bartholdy, L Breitlauch, A Czauderna, GS Freyermuth
transcript Verlag, 2018
72018
Videospiele als didaktische Herausforderung
S Möring, H Brendel, H Christians, A Czauderna, J Distelmeyer, S Ernst, ...
Universitätsverlag Potsdam, 2020
62020
Merging Gameplay and Learning in Educational Game Design: The Gameplay Loop Methodology in Antura and the Letters
E Guardiola, A Czauderna
Proceedings of the 12th European Conference on Games Based Learning, 154-161, 2018
62018
From serious games to games for impact
A Czauderna
http://www.g4ceurope.eu/from-serious-games-to-games-for-impact/, 2012
6*2012
Designing a browser game to engage learners difficult to reach in IT learning
B Schmitz, A Czauderna
Proc. 2nd international conference on serious gaming (GameDays), 41-53, 2011
62011
Remote Collaboration in Higher Game Development Education. Online Practices and Learning Processes of Students between Professional Routines and Psychosocial Challenges
A Czauderna, E Guardiola
Higher Education Studies 11 (2), 1-19, 2021
52021
Tinkering with Political Utopias and Dystopias in DEMOCRACY 3. An Educational Perspective
A Czauderna
Playing Utopia: Futures in Digital Games, 69-98, 2019
52019
Spielerische Vermittlung von IT-Kompetenz für benachteiligte Jugendliche zwischen Schule und Ausbildung. Ergebnisse der Vorstudie
L Adam, A Czauderna, S Vogt, T Witting, W Kaminski
Technical Report by Institute of Media Studies and Media Education, Cologne …, 2010
52010
Spielbasierte Kompetenzentwicklung für Bildungsbenachteiligte Jugendliche
B Schmitz, A Czauderna
Tagungsband der Abschlusskonferenz des Verbundprojektes Alphabit in …, 2010
52010
Academic game design education: A comparative perspective
A Czauderna
Serious Games: 4th Joint International Conference, JCSG 2018, Darmstadt …, 2018
42018
Game Designer als Akteure der politischen Bildung
A Czauderna, A Budke
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 38, 94-116, 2021
32021
Unvollständigkeit als didaktische Chance – Überlegungen zum Einsatz von DEMOCRACY 3 im Politikunterricht
A Czauderna
Videospiele als didaktische Herausforderung, 266-291, 2020
32020
International Game Design Education: Six Examples from Five Countries
A Czauderna
Game Studies: An Introduction (With Contributions by André Czauderna …, 2015
22015
Evaluation des Computerlernspieles BauBoss
A Czauderna, E Erlenbusch
Gamebased Learning. Clash of Realities 2012, 121-132, 2012
22012
Digitale Spielräume und (un-) wissende Erziehende
A Czauderna, T Witting
Digitale Spielräume. Basiswissen Computerund Videospiele, 123-128, 2007
22007
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Artikel 1–20