Follow
Michael Kopp
Michael Kopp
Universität Graz
Verified email at werbeguru.at
Title
Cited by
Cited by
Year
Five common assumptions that prevent digital transformation at higher education institutions
M Kopp, O Gröblinger, S Adams
INTED2019 Proceedings 1, 1448-1457, 2019
782019
Revenue vs. Costs of MOOC platforms. Discussion of business models for xMOOC providers, based on empirical findings and experiences during implementation of the project iMooX
H Fischer, S Dreisiebner, O Franken, M Ebner, M Kopp, T Koehler
7th International Conference of Education, Research and Innovation …, 2014
572014
How to MOOC?–A pedagogical guideline for practitioners
E Lackner, M Kopp, M Ebner
Proceedings of the 10th International Scientific Conference" eLearning and …, 2014
572014
How to MOOC?–A pedagogical guideline for practitioners
E Lackner, M Kopp, M Ebner
Proceedings of the 10th International Scientific Conference" eLearning and …, 2014
572014
Estimating students’ satisfaction with web based learning system in blended learning environment
S Bauk, S Šćepanović, M Kopp
Education Research International 2014, 2014
552014
What do we know about typical MOOC participants? First insights from the field
K Neuböck, M Kopp, M Ebner
432015
Do MOOCs need a special instructional design
M Kopp, E Lackner
EDULEARN14 Proceedings 71387147, 2014
432014
Die österreichische Hochschul-E-Learning-Landschaft: Studie zur Erfassung des Status quo der E-Learning-Landschaft im tertiären Bildungsbereich hinsichtlich Strategie …
E Bratengeyer, HP Steinbacher, M Friesenbichler, K Neuböck, M Kopp, ...
BoD–Books on Demand, 2016
402016
How OER enhances MOOCs—A perspective from German-speaking Europe
M Ebner, A Lorenz, E Lackner, M Kopp, S Kumar, S Schön, A Wittke
Open Education: from OERs to MOOCs, 205-220, 2017
392017
How to MOOC?-A pedagogical guideline for practitioners
M Ebner, E Lackner, M Kopp
The International Scientific Conference eLearning and Software for Education …, 2014
372014
Lernen und Lehren im virtuellen Raum. Herausforderungen, Chancen, Möglichkeiten
E Lackner, M Kopp
Lernräume gestalten-Bildungskontexte vielfältig denken, 174-186, 2014
372014
Introducing MOOCs to Austrian universities-is it worth it to accept the challenge?
M Kopp, M Ebner, A Dorfer-Novak
INNOQUAL-International Journal for Innovation and Quality in Learning 2 (3 …, 2014
332014
Technologie in der Hochschullehre
M Kopp, M Ebner, W Nagler, E Lackner
Rahmenbedingungen, Strukturen und Modelle, Martin Ebner/Sandra Schön (Hrsg …, 2013
272013
Technologie in der Hochschullehre
M Kopp, M Ebner, W Nagler, E Lackner
Rahmenbedingungen, Strukturen und Modelle, Martin Ebner/Sandra Schön (Hrsg …, 2013
272013
iMooX-Publikationen rund um das Pionierprojekt
M Kopp, M Ebner
Verlag Mayer. Weinitzen, 2015
252015
Das O in MOOCs–über die Bedeutung freier Bildungsressourcen in frei zugänglichen Online-Kursen
M Ebner, M Kopp, A Wittke, S Schön
HMD praxis der Wirtschaftsinformatik 52 (1), 68-80, 2015
242015
La certificación de los MOOC. Ventajas, desafíos y experiencias prácticas/Certification of MOOCs. Advantages, Challenges and Practical Experiences
M Kopp, M Ebner
Revista española de pedagogía, 83-100, 2017
20*2017
Empfehlungen für die Integration von Open Educational Resources an Hochschulen in Österreich
M Ebner, C Freisleben-Teutscher, O Gröblinger, M Kopp, K Rieck, ...
192016
E-Learning-Strategien für die Hochschullehre
S Seufert, M Ebner, M Kopp, B Schlass
BoD–Books on Demand, 2015
182015
E-Learning als Leistung der Hochschule: Sechs Aufgaben der Organisation
T Pfeffer, A Sindler, M Kopp
Handbuch Organisationsentwicklung: Neue Medien in der Lehre. Dimensionen …, 2005
182005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20