Marion G. Müller
Marion G. Müller
Professor of Media Science with focus on Digital and Audiovisual Media
Verified email at uni-trier.de
Title
Cited by
Cited by
Year
Grundlagen der Visuellen Kommunikation
MG Müller, S Geise
UVK, utb, 2015
441*2015
Grundlagen der visuellen Kommunikation
MG Müller
UVK, utb, 2003
441*2003
What is visual communication? Past and future of an emerging field of communication research
MG Müller
Studies in Communication Sciences 7 (2), 2007
1382007
Politische Bildstrategien im amerikanischen Präsidentschaftswahlkampf, 1828-1996
MG Müller
Oldenbourg Verlag, 1997
1241997
The political iconography of Muhammad cartoons: Understanding cultural conflict and political action
MG Müller, E Özcan
PS: Political Science & Politics 40 (2), 287-291, 2007
1132007
Iconography and iconology as a visual method and approach
MG Müller
The SAGE handbook of visual research methods 1, 283-297, 2011
1102011
Visual Competence: a new paradigm for studying visuals in the social sciences?
MG Müller
Visual studies 23 (2), 101-112, 2008
1012008
Dangerous depictions: A visual case study of contemporary cartoon controversies
MG Müller, E Özcan, O Seizov
Popular Communication 7 (1), 28-39, 2009
822009
Authentizität und Inszenierung von Bilderwelten
T Knieper, MG Müller
Halem, 2003
622003
Parteienwerbung im Bundestagswahlkampf 1998. Eine qualitative Produktionsanalyse politischer Werbung
MG Müller
Media Perspektiven 5 (99), 251-261, 1999
601999
Perceiving press photography: a new integrative model, combining iconology with psychophysiological and eye-tracking methods
MG Müller, A Kappas, B Olk
Visual Communication 11 (3), 307-328, 2012
572012
Parteienwerbung im Bundestagswahlkampf 2002
MG Müller
Media Perspektiven 12 (2002), 629-638, 2002
562002
Bilder–Visionen–Wirklichkeiten. Zur Bedeutung der Bildwissenschaft im 21. Jahrhundert
MG Müller
Kommunikation visuell. Das Bild als Forschungsgegenstand–Grundlagen und …, 2001
542001
Kommunikation visuell
T Knieper, MG Müller
Das Bild als Forschungsgegenstand–Grundlagen und Perspektiven. Köln: Halem, 2001
512001
Bild und Emotion—ein neues Forschungsfeld
A Kappas, MG Müller
Publizistik 51 (1), 3-23, 2006
502006
Visuelle Wahlkampfkommunikation
MG Müller
von Halem, 2004
442004
Ikonografie und Ikonologie, visuelle Kontextanalyse, visuelles Framing
MG Müller
Die Entschlüsselung der Bilder. Methoden zur Erforschung visueller …, 2011
412011
Kommunikation visuell: das Bild als Forschungsgegenstand-Grundlagen und Perspektiven
T Knieper, MG Müller
Halem, 2001
382001
Rituals in Parliaments: political, anthropological and historical perspectives on Europe and the United States
E Crewe, MG Müller
Peter Lang, 2006
372006
War Visions
T Knieper, MG Müller
Bildkommunikation und Krieg. Köln, 2005
322005
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20