Follow
Michael Parzer
Michael Parzer
Assoc. Prof. Michael Parzer, University of Vienna
Verified email at univie.ac.at
Title
Cited by
Cited by
Year
More than just shopping: Ethnic majority consumers and cosmopolitanism in immigrant grocery shops
M Parzer, F Astleithner
Journal of ethnic and migration studies 44 (7), 1117-1135, 2018
332018
Migrant businesses and the symbolic transformation of urban neighborhoods: Towards a research agenda
M Parzer, FJ Huber
International Journal of Urban and Regional Research 39 (6), 1270-1278, 2015
322015
Der gute Musikgeschmack: zur sozialen Praxis ästhetischer Bewertung in der Popularkultur
M Parzer
Peter Lang, 2011
282011
Commodifying ethnicity: On marketing strategies in immigrant cultural economies in Vienna
M Parzer, K Kwok
Journal of Intercultural Studies 34 (3), 262-279, 2013
232013
Zwischen Wunsch und Wirklichkeit: Zum Zusammenhang von sozialer Herkunft, Migration und Bildungsaspirationen
F Astleithner, S Vogl, M Parzer
Österreichische Zeitschrift für Soziologie 46 (3), 233-256, 2021
212021
Wege in die Zukunft: Lebenssituationen Jugendlicher am Ende der Neuen Mittelschule
F Astleithner, R Cefalo, Y Kazepov, B Mataloni, A Jesser, V Dafert, ...
V&R Unipress, 2020
212020
Der gute Musikgeschmack
M Parzer
Zur sozialen Praxis ä sthetischer Bewertung in der Popularkultur. 1st ed …, 2011
192011
Double burden of representation: How ethnic and refugee categorisation shapes Syrian migrants’ artistic practices in Austria
M Parzer
Journal of Ethnic and Migration Studies 47 (11), 2459-2476, 2021
162021
Deliciously exotic? Immigrant grocery shops and their non-migrant clientele
M Parzer, F Astleithner, I Rieder
International Review of Social Research 6 (1), 26-34, 2016
162016
Break-out im türkischen Lebensmittelhandel
M Parzer, C Czingon
Österreichische Zeitschrift für Soziologie 1 (38), 55-75, 2013
132013
‘Staying-In’or ‘Breaking-Out’? How immigrant entrepreneurs (do not) enter mainstream markets
M Parzer
Sociologus, 159-182, 2016
122016
Using Go-Alongs for exploring immigrant entrepreneurs’ native customers
M Parzer, I Rieder, E Wimmer
Current Sociology 65 (7), 971-990, 2017
112017
Ethnizität als Ressource? Zum Umgang mit kulturellen Differenzen in migrantischen Kulturökonomien
K Kwok, M Parzer
Randzonen der Kreativwirtschaft: Türkische, chinesische und südasiatische …, 2009
102009
Musikgeschmack in der Popularkultur: eine kultursoziologische Spurensuche in Online-Foren
M Parzer
na, 2008
92008
The Art of Arriving: A New Methodological Approach to Reframing “Refugee Integration”
A Mijić, M Parzer
International Journal of Qualitative Methods 21, 16094069211066374, 2022
72022
Kurt Blaukopf on music sociology: An anthology
K Blaukopf, T Zembylas, M Parzer
(No Title), 2012
72012
Musikalische Offenheit und soziale Distinktion. Zum kulturkritischen Potential der Allesfresser
M Parzer
These. In F. Hörner (Hrsg.), Kulturkritik und das Populäre in der Musik, 2016
62016
»› Ich hör alles von Punkrock bis Klassik!‹
M Parzer
Grenzüberschreitender Musikgeschmack in der Gegenwartsgesellschaft.«In …, 2011
62011
Was ist Musiksoziologie?: ausgewählte Texte
K Blaukopf, M Parzer
Peter Lang, 2010
62010
Die Kulturunternehmungen im Vergleich
A Gebesmair, K Kwok, B Fuchs, M Parzer, H Saglam
Randzonen der Kreativwirtschaft: Türkische, chinesische und südasiatische …, 2009
62009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20