Jürgen Maier
Jürgen Maier
Professor of Political Communication, University of Koblenz-Landau, Department of Political Science
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Titel
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Jahr
Shifting Europe's boundaries: Mass media, public opinion and the enlargement of the EU
J Maier, B Rittberger
European Union Politics 9 (2), 243-267, 2008
1682008
Politikverdrossenheit in der Bundesrepublik Deutschland
J Maier
Politikverdrossenheit in der Bundesrepublik Deutschland, 2000
138*2000
The impact of political scandals on political support: An experimental test of two theories
J Maier
International political science review 32 (3), 283-302, 2011
1222011
Wahlnorm und Wahlbeteiligung in der Bundesrepublik Deutschland: Eine Kausalanalyse
H Rattinger, J Krämer
Politische Vierteljahresschrift 36 (2), 267-285, 1995
1061995
Schröder gegen Merkel: Wahrnehmung und Wirkung des TV-Duells 2005 im Ost-West-Vergleich
M Maurer, J Maier, C Reinemann, M Maier
Springer Science & Business Media, 2008
972008
‘Miniature Campaigns’ in comparison: the German televised debates, 2002–09
J Maier, T Faas
German Politics 20 (1), 75-91, 2011
832011
Mobilisierung, Verstärkung, Konversion? Ergebnisse eines Experiments zur Wahrnehmung der Fernsehduelle im Vorfeld der Bundestagswahl 2002
T Faas, J Maier
Politische Vierteljahresschrift 45 (1), 55-72, 2004
772004
Mittendrin statt nur dabei? Politisches Wissen, politisches Interesse und politisches Kompetenzgefühl in Deutschland, 1994-2002
A Vetter, J Maier
Wächst zusammen, was zusammengehört? Stabilität und Wandel politischer …, 2005
742005
Perceived personality and campaign style of Hillary Clinton and Donald Trump
A Nai, J Maier
Personality and Individual Differences 121, 80-83, 2018
692018
Was die Bürger über Politik (nicht) wissen–und was die Massenmedien damit zu tun haben–ein Forschungsüberblick
J Maier
Politik in der Mediendemokratie, 393-414, 2009
662009
Reliability and validity of real-time response measurement: A comparison of two studies of a televised debate in Germany
J Maier, M Maurer, C Reinemann, T Faas
International Journal of Public Opinion Research 19 (1), 53-73, 2007
662007
Methoden der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse: Arbeitsbuch mit Beispielen aus der politischen Soziologie
J Maier, H Rattinger
Oldenbourg, 2000
662000
The Proximity and the Directional Theories of Issue Voting. Comparative Results for the USA and Germany
J Krämer, H Rattinger
European Journal of Political Research 32, 1-29, 1997
641997
Politisches Interesse und politisches Wissen in Ost-und Westdeutschland
J Maier
Wirklich ein Volk?, 141-171, 2000
612000
Chancellor-candidates in the 2002 televised debates
T Faas, J Maier
German Politics 13 (2), 300-316, 2004
602004
Reliabilität und Validität von RTR-Messungen
C Reinemann, J Maier, T Faas, M Maurer
Publizistik 50 (1), 56-73, 2005
542005
Was wissen die Bürger über Politik? Zur Erforschung der politischen Kenntnisse in der Bundesrepublik Deutschland 1949 bis 2008
J Maier, A Glantz, S Bathelt
Zeitschrift für Parlamentsfragen, 561-579, 2009
522009
The impact of identity and economic cues on citizens’ EU support: An experimental study on the effects of party communication in the run-up to the 2009 European Parliament …
M Maier, S Adam, J Maier
European Union Politics 13 (4), 580-603, 2012
492012
The affected German voter: Televized debates, follow-up communication and candidate evaluations
J Maier, T Faas
Walter de Gruyter GmbH & Co. KG 28 (4), 383-404, 2003
482003
Der Einfluß der wahrgenommenen Wirtschaftslage auf die Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1994 und 1998
H Rattinger, J Krämer
Aus Politik und Zeitgeschichte 52, 45-54, 1998
421998
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